Zmiana w zgłaszaniu ofert pracy od 01.06.2025 r.

​Nowy obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca

Od 01.06.2025 r. w związku z wejściem w życie ustawy z 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, niektóre instytucje będą zobowiązane do obowiązkowego zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca (dawna Centralna Baza Ofert Pracy).

Obowiązek ten będzie dotyczył w szczególności:

* organów władzy publicznej;

* organów samorządów gospodarczych i zawodowych;

* podmiotów reprezentujących zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;

* podmiotów reprezentujących państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;

* podmiotów reprezentujących inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Nowe przepisy mają na celu usprawnienie dostępu do specjalistycznych ofert pracy dla osób poszukujących zatrudnienia.

Oferty pracy do #ePraca mogą zgłaszać również pracodawcy niebędący podmiotami, o których mowa powyżej.

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności