Jobs for young people - Praca dla młodych - Powiatowy Urząd Pracy w Oleśnie

Jobs for young people - Praca dla młodych

1. CEL KAMPANII:
• udział sieci EURES w działaniach w ramach Europejskiego Roku Młodzieży – 2022,
• zwiększenie widoczności EURES wśród młodych ludzi (głównie studentów i młodych absolwentów, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy),
• wzmocnienie marki EURES wśród kategorii pracowników i pracodawców, którzy mogą nie być w pełni świadomi istnienia usług sieci EURES lub osób, które po raz pierwszy korzystają z usług EURES,
• zwiększanie świadomości na temat możliwości i usług sieci EURES dostępnych dla młodych ludzi, którzy chcą przenieść się lub pracować w innym kraju Unii Europejskiej (UE), a także dla pracodawców poszukujących młodych osób do pracy,
• informowanie młodych ludzi o umiejętnościach i zawodach, na które jest zapotrzebowanie, oraz o tendencjach na europejskich rynkach pracy, które mogą pomóc im w dokonywaniu świadomych wyborów zawodowych.

2. CZAS TRWANIA KAMPANII
17 października 2022 r. – 28 lutego 2023 r. na poziomie europejskim
21 listopada 2022 r. – 28 lutego 2023 r. w Polsce

3. DO KOGO JEST SKIEROWANA JEST KAMPANIA
Grupy docelowe kampanii - odbiorcy zewnętrzni:
• młodzi absolwenci szukający swojej pierwszej pracy,
• studenci uczelni wyższych, którzy jeszcze nie weszli na rynek pracy, ale zaczynają myśleć o swojej pierwszej pracy,
• młodzi profesjonaliści już obecni na rynku,
• pracodawcy, którzy rekrutują młodych ludzi.
Grupa odbiorców mieści się w przedziale 18-25 lat, aby objąć osoby, które studiują, ale także te, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową jako młodzi profesjonaliści.
Komunikaty materiałów kampanii powinny być dostosowane do grupy wiekowej odbiorców, z odniesieniem do studiów, ukończenia studiów i pierwszej pracy, co zapewni, że treści trafią do właściwych odbiorców.
W badaniu dotyczącym kwestii wartości młodych ludzi oraz postrzegania przez nich świata, podkreślono zmianę zainteresowania w kierunku kwestii środowiskowych oraz zdrowia
2
i dobrego samopoczucia, odchodząc od zainteresowań związanych z zatrudnieniem. Podkreślenie niektórych z tych tematów w ramach kampanii będzie sposobem na przyciągnięcie odbiorców i dotarcie do nowych użytkowników portalu EURES, na przykład poprzez:
• podkreślanie dostępnych ofert pracy, które dotyczą wspomnianych wyżej dziedzin,
• promowanie sposobów podróżowania do pracy w sposób przyjazny dla środowiska,
• przedstawienie sposobu, w jaki usługi EURES mogą pomóc złagodzić stres związany z przeprowadzką lub znalezieniem pracy.
W kampanię zaangażować można również takich odbiorców zewnętrznych jak: unijne sieci Eurodesk, Europass, Europe Direct oraz sieć Europejskich Publicznych Służb Zatrudnienia (PES).

4. JAKIE DZIAŁANIA KOMUNIKACYJNE WSKAZANE SĄ DO REALIZACJI KAMPANII
W kampanii można uczestniczyć na różne sposoby:
Poprzez media społecznościowe
• ponowne udostępnianie wpisów w mediach społecznościowych, które pojawiają się na oficjalnych kanałach EURES,
• udostępnianie własnych, dostosowanych do potrzeb wpisów w mediach społecznościowych,
• korzystanie z nagłówka, bannera i zdjęcia okładkowego kampanii,
• omawianie kampanii z interesariuszami,
• udostępnianie przydatnych narzędzi i zasobów z informacjami dostosowanymi do lokalnego kontekstu.
 
Informacje o publikacji dokumentu

5,3% STOPA BEZROBOCIA W KRAJU
6,1% STOPA BEZROBOCIA W WOJ. OPOLSKIEM
4,8% STOPA BEZROBOCIA W POWIECIE OLESKIM
  STAN NA KONIEC MARCA 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz